Polityka prywatności
Niniejsza polityka prywatności (którą dalej określamy jako: Polityka Prywatności) zawiera zasady postępowania z danymi osobowymi (w tym dotyczące pozyskiwania, przechowywania, przetwarzania i udostępniania danych osobowych) w związku z działalnością Felis Taxes spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Szczecinie (adres: ul. Montwiłła 6/16, 71-601 Szczecin, numer KRS 0000953124, sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego). W naszej Polityce Prywatności zawarliśmy także informacje o prawach, jakie przysługują Państwu w związku z pozyskiwaniem przez nas Waszych danych osobowych. Polityka Prywatności informuje również o celach i przewidywanym okresie przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o podmiotach, którym możemy przekazywać pozyskane od Was dane osobowe.
Mamy świadomość, że w relacjach z Nami, w związku z prowadzoną przez Spółkę działalnością, mogą Państwo występować w różnym charakterze, a dane osobowe mogą być nam przekazywane w różnych obszarach naszej działalności lub Państwa aktywności w relacjach ze Spółką. W związku z tym, dla zapewnienia większej przejrzystości Polityki Prywatności, wyodrębniliśmy najważniejsze kategorie osób, od których możemy pozyskiwać dane osobowe w zależności od relacji, w jakie te osoby będą wchodzić lub w jakich pozostawać będą ze Spółką. Wyrażamy przekonanie, że wpłynie to w pozytywny sposób na informacyjny walor naszej Polityki Prywatności.
Polityka Prywatności wypełnia ponadto obowiązek informacyjny, jaki nakłada na nas art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych, dalej nazywane: RODO).
Ilekroć w Polityce Prywatności posługujemy się sformułowaniami My/Nas lub podobnymi, lub też odwołujemy się do Spółki, mamy na myśli Felis Taxes sp. z o.o.
Polityka Prywatności obejmuje również informacje dotyczące stosowanej przez nas praktyki w zakresie plików cookies.
I. Informacje ogólne z zakresu ochrony danych osobowych:
- Kto jest administratorem Państwa danych osobowych
Administratorem danych osobowych, jakie pozyskujemy od Państwa, jest Felis Taxes spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Szczecinie (adres: ul. Montwiłła 6/16, 71-601 Szczecin, numer KRS 0000953124, sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego).
Jako administrator pozyskujemy Państwa dane osobowe w różnych sytuacjach, w których nawiązujecie Państwo relacje ze Spółką. Najczęściej przekazanie nam danych osobowych następuje w procesie zawarcia umowy w przedmiocie świadczenia usług przez Spółkę (obsługa zapytania ofertowego i przedstawienie oferty, zawarcie umowy – w tym bezpośrednie kontakty z tym związane), jak również na etapie realizacji zawartej umowy. Przekazanie nam przez Państwa danych osobowych może nastąpić również w ramach odwiedzin strony internetowej Spółki lub naszego profilu w mediach społecznościowych (w tym poprzez wypełnienie formularza kontaktowego, kontakt mailowy za pośrednictwem strony www, skorzystanie z porady online).
Dane osobowe pozyskujemy również od osób świadczących na rzecz Spółki usługi związane z jej działalnością (zewnętrzni dostawcy lub usługodawcy).
Dane osobowe możemy pozyskiwać z powszechnie dostępnych rejestrów lub ewidencji (np. KRS, CEIDG, CRBR, rejestr podatników VAT), a także korzystając z innych publicznie dostępnych źródeł informacji, w zakresie, w jakim pozyskanie takich danych będzie niezbędne dla realizacji celów przetwarzania i w ramach określonych prawem podstaw przetwarzania, które to cele i podstawy prezentujemy w dalszej części Polityki Prywatności. Państwa dane osobowe możemy również pozyskiwać od współpracujących z nami podmiotów (spółki, fundacje, stowarzyszenia itp.), z którymi Państwo współpracują lub w których działalność są Państwo zaangażowani jako wspólnicy, akcjonariusze, członkowie organów, prokurenci itp. W powyższych przypadkach pozyskujemy informacje z innych źródeł, niż osoba, której dane osobowe dotyczą.
- Komu możemy udostępniać Państwa dane osobowe (zewnętrzni odbiorcy danych)
Dane osobowe, jakie pozyskamy od Pana/Pani, możemy udostępniać/przekazywać:
- podmiotom zewnętrznym, które świadczą na rzecz Spółki usługi lub dostarczają towary, w związku z prowadzoną przez Spółkę działalnością, w tym w szczególności podmiotom takim jak:
- kancelarie prawne, radcy prawni, adwokaci,
- doradcy podatkowi,
- biura rachunkowo-księgowe,
- biegli rewidenci i firmy audytorskie,
- podmioty świadczące usługi informatyczne,
- pomioty wykonujące usługi administracyjno-biurowe, kurierskie, pocztowe, w zakresie archiwizacji dokumentów itp.
- organom i instytucjom publicznym, w tym:
- sądom,
- prokuraturze i uprawnionym służbom,
- organom administracyjnym, podatkowym, celnym lub skarbowym,
- innym uprawnionym podmiotom lub organom i urzędom państwowym,
- do rejestrów publicznych oraz do organów regulacyjnych lub nadzorczych (m.in. Komisja Nadzoru Finansowego, Główny Inspektor Nadzoru Finansowego, Krajowa Administracja Skarbowa, Państwowa Agencja Nadzoru Audytowego)
– Państwa dane osobowe będą przekazywane takim pomiotom, w przypadku, gdy na podstawie obowiązujących przepisów Spółka będzie zobligowana dane takie przekazać. Obowiązek przekazania danych może również wynikać z orzeczenia (postanowienie, decyzja, wyrok itp.) właściwego sądu lub organu.
Chcielibyśmy Państwa poinformować, że nie będziemy przekazywać Państwa danych osobowych poza terytorium UE i EOG (Europejski Obszar Gospodarczy), a także, że nie przewidujemy przekazywania pozyskanych od Państwa danych osobowych organizacjom międzynarodowym.
- Jakie prawa przysługują Państwu w związku z przetwarzaniem przez nas przekazanych nam danych osobowych
Odnośnie Państwa danych osobowych, które pozyskamy w związku z relacjami, jakie będą Państwa łączyły ze Spółką, możecie Państwo realizować następujące uprawnienia:
- przysługuje Państwu prawo dostępu do danych osobowych oraz prawo do informacji – macie Państwo prawo dostępu do Waszych danych osobowych. Jesteście również uprawnieni do uzyskania informacji o sposobie i zakresie przetwarzania Waszych danych osobowych,
- przysługuje Państwu prawo do sprostowania danych osobowych – w razie wykrycia jakichkolwiek nieprawidłowości lub błędów w Waszych danych osobowych przetwarzanych przez Spółkę, macie prawo żądać sprostowania takich nieprawidłowych/błędnych danych,
- przysługuje Państwu prawo do uzupełnienia danych osobowych – w razie wykrycia że przetwarzane przez Spółkę Państwa dane osobowe są w jakimkolwiek zakresie niekompletne, macie prawo żądać uzupełnienia takich niekompletnych danych osobowych,
- przysługuje Państwu prawo do żądania usunięcia danych osobowych – z prawa tego możecie Państwo skorzystać w przypadkach określonych w art. 17 RODO, na zasadach wynikających z obowiązujących przepisów,
- przysługuje Państwu prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – z prawa tego możecie Państwo skorzystać w przypadkach określonych w art. 17 RODO, na zasadach wynikających z obowiązujących przepisów,
- przysługuje Państwu prawo do przenoszenia danych osobowych – zasady realizacji tego prawa są opisane w art. 20 RODO,
- przysługuje Państwu prawo do zgłoszenia sprzeciwu odnośnie przetwarzania danych osobowych – zasady realizacji tego prawa są opisane w art. 21 RODO.
Chcemy, żeby mieli Państwo pełną świadomość, że sprzeciw odnośnie przetwarzania danych osobowych na podstawie prawnej w postaci słusznego interesu administratora jest skuteczny od momentu otrzymania takiego sprzeciwu przez Spółkę. W razie otrzymania sprzeciwu Spółka nie może, jako administrator, przetwarzać danych osobowych objętych sprzeciwem. Zwracamy Państwa uwagę, że pomimo wniesienia sprzeciwu, Spółka będzie mogła jednak przetwarzać dane nim objęte, jeżeli wykaże istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
- przysługuje Państwu prawo do wycofania zgody na przetwarzanie – jeśli przetwarzamy dane osobowe na podstawie udzielonej przez Państwa zgody, możecie wycofać taką zgodę w dowolnym momencie. Chcemy, by mieli Państwo pełną świadomość, że wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego miało miejsce na podstawie udzielonej przez Państwa zgody do momentu jej wycofania,
- przysługuje Państwu prawo do złożenia skargi – w przypadku jakichkolwiek zastrzeżeń w zakresie przetwarzania przez Spółkę Pana/Pani danych osobowych, przysługuje Panu/Pani prawo złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, adres email: kancelaria@uodo.gov.pl).
Jeżeli będzie Pan/Pani chciała skorzystać z przysługujących Wam uprawnień związanych z przetwarzaniem przez nas Waszych danych osobowych, prosimy o kontakt, w jeden ze sposobów wskazanych w pkt 7.
- Czy Pana/Pani dane będą podlegały automatycznemu przetwarzaniu danych lub profilowaniu
Spółka, w odniesieniu do Państwa danych osobowych, nie podejmuje decyzji opartych na automatycznym przetwarzaniu lub profilowaniu, które mogłyby wywoływać dla Państwa skutki prawne lub w inny sposób wpływać na Państwa sytuację.
- Dobrowolność udostępnienia danych osobowych
W niektórych przypadkach przepisy prawa nakładają obowiązek podania danych osobowych, co stanowi wówczas prawny wymóg lub warunek. Poza przypadkami, gdy taki obowiązek prawny występuje, podanie danych osobowych jest całkowicie dobrowolne. Spółka zwraca jednak Państwa uwagę, że brak podania danych osobowych, w sytuacji, gdy jest to dobrowolne, może utrudnić lub uniemożliwić nam realizację celów, dla których chcemy przetwarzać Państwa dane osobowe i w związku z którymi prosimy o ich podanie.
W przypadku, gdy podane przez Państwa dane osobowe nie będą już potrzebne Spółce dla osiągnięcia celów, w związku z którymi dane były przetwarzane, dane takie będą mogły być w dalszym ciągu przetwarzane w celu realizacji roszczeń Spółki (ich ustalenia, zabezpieczenia, dochodzenia i egzekucji), jak też dla potrzeb obrony przed ewentualnymi roszczeniami z Państwa strony. W powyższych przypadkach Spółka będzie przetwarzać dane osobowe do momentu upływu przedawnienia takich roszczeń. Okresy przedawnienia wynikają z przepisów prawa.
- Jak mogą zmieniać się postanowienia Polityki Prywatności
Spółka może dokonywać zmian Polityki Prywatności. Co do zasady aktualizacja zależy od decyzji Spółki, która może uznać, że z różnych przyczyn, Polityka Prywatności wymaga modyfikacji lub uzupełnienia. Konieczność aktualizacji Polityki Prywatności może wynikać również ze zmian obowiązującego prawa, przyjętych standardów w zakresie ochrony danych osobowych, orzecznictwa sądowego lub wytycznych/rekomendacji regulatorów (Urząd Ochrony Danych Osobowych w Polsce, organy UE).
W każdym przypadku, gdy Polityka Prywatności ulegnie zmianie, aktualna wersja Polityki Prywatności (ze wskazaniem daty aktualnej wersji pod nagłówkiem dokumentu), będzie umieszczona na stronie internetowej Spółki i/lub na profil/ach Spółki w mediach społecznościowych.
- Jak można się z nami skontaktować
We wszelkich sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w tym w szczególności w razie jakichkolwiek wątpliwości lub pytań dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych przez Spółkę, przysługujących Państwu uprawnień itp., mogą Państwo skorzystać z poniższych form kontaktu:
- kontakt mailowy: kontakt@biurofelis.pl
- kontakt telefoniczny – numer telefonu +48 512 840 210
- kontakt listowy (pocztą tradycyjną) – Felis Taxes spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Montwiłła 6/16, 71-601 Szczecin
II. Cele, podstawy prawne i okresy przetwarzania danych osobowych
Spółka poniżej prezentuje szczegółowe informacje w zakresie celów, dla realizacji których przetwarza Państwa dane osobowe i podstaw prawnych takiego przetwarzania. Dodatkowo, w zakresie, w jakim jest to możliwe, wskazujemy przewidywane okresy przetwarzania danych osobowych. Proszę również pamiętać, że do przetwarzania danych odnoszą się również zasady ogólne z części I Polityki Prywatności.
- Osoby, które chcą skorzystać z usług Spółki (potencjalni Klienci)
Spółka przetwarza dane osób, które chcą skorzystać z usług Spółki w następujących celach:
- przygotowanie informacji o Spółce lub oferty na usługi Spółki, w szczególności w oparciu o otrzymane zapytanie (bez względu na formę takiego zapytania – telefoniczne, mailowe, w trakcie bezpośredniego spotkania, przez formularz kontaktowy itp.) – w przypadku otrzymania zapytania lub udzielenia wyraźnej zgody na prezentację przez Spółkę takiej informacji/oferty. Podstawę prawną przetwarzania stanowi zgoda osoby, której dane dotyczą ( 6 ust. 1 lit. a RODO). W takim wypadku dane osobowe będą przechowywane do czasu wycofania Państwa zgody.
- przygotowanie projektu umowy, która stanowić będzie podstawę świadczenia przez Spółkę usług. Podstawa prawna przetwarzania danych to niezbędność danych osobowych do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy ( 6 ust. 1 lit. b RODO).
Jeżeli umowa zostanie zawarta, dane osobowe w będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy oraz przez okres przedawnienia roszczeń wynikających z umowy. Ponadto dane osobowe będą przechowywane przez okres przedawnienia zobowiązań podatkowych powstałych w związku z umową. Dane mogą być przechowywane dłużej, jeżeli konieczność dłuższego przechowywania wynikać będzie z przepisów prawa lub okresów przedawnienia roszczeń związanych z umową.
- zabezpieczenie i realizacja roszczeń Spółki lub Państwa roszczeń wobec Spółki, jakie mogą powstać na etapie nawiązywania współpracy. Podstawa prawna przetwarzania to uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
W tym przypadku dane osobowe będą przechowywane przez okres przedawnienia roszczeń, a także przez okres niezbędny do realizacji ww celów administratora.
- realizacja obowiązków wynikających z przepisów, w tym np. z przepisów prawa podatkowego, ubezpieczeń społecznych, ustawy o rachunkowości, ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Podstawa prawna przetwarzania to niezbędność danych osobowych dla celów wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO).
Dane osobowe będą przechowywane przez okres przedawnienia/wygaśnięcia wykonania obowiązków określonych przepisami prawa lub przez inny okres wymagany przepisami prawa.
- realizacji działań związanych z rozwojem i promocją działalności Spółki. Podstawa prawna to uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). W przypadku działań o charakterze marketingowym lub informacyjnym podstawa prawna przetwarzania zgoda osoby udostępniającej własne dane osobowe ( 6 ust. 1 lit. a RODO) .
Spółka informuje, że jeżeli podstawę prawną przetwarzania stanowią uzasadnione interesy administratora, dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż do dnia wniesienia przez uprawnioną osobę sprzeciwu odnośnie przetwarzania danych osobowych dla realizacji ww celów. Jeśli podstawą prawną jest zgoda osoby (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania zgody osoby uprawnionej.
Na etapie nawiązywania współpracy i w ramach procesu ofertowego najczęściej pozyskujemy takie dane jak imię, nazwisko, adres mailowy i/lub numer telefonu. W niektórych przypadkach, w tym dla prawidłowej wyceny lub ustalenia zakresu usług, konieczne może być podanie dodatkowych danych, w tym takich jak stan cywilny, miejsce zamieszkania, obywatelstwo, numer PESEL lub NIP lub numery identyfikacji dla celów podatkowych w innych krajach.
Jak już wcześniej informowaliśmy, podanie danych osobowych i wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak ich udostępnienia lub brak wyrażenia zgody może uniemożliwić lub utrudnić Spółce realizację czynności na etapie ofertowym, w tym przygotowanie oferty lub projektu umowy oraz wycenę usług. W niektórych przypadkach, przepisy mogą nakładać obowiązek podania określonych danych osobowych, jako wymóg prawny.
- Osoby korzystające z naszych usług (Klienci)
Dane osobowe naszych Klientów przetwarzamy w następujących celach:
- zawarcie umowy o świadczenie usług – podstawa prawna przetwarzania danych osobowych to niezbędność danych osobowych do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy ( 6 ust. 1 lit. b RODO).
Dane osobowe będziemy przetwarzać przez okres obowiązywania umowy oraz przez okres przedawnienia roszczeń z nią związanych. W przypadkach wymaganych prawem, dane osobowe będą przechowywane przez okres przedawnienia zobowiązań podatkowych powstałych w związku z umową albo dłużej, jeżeli będzie to konieczne w świetle przepisów prawa lub okresów przedawnienia roszczeń związanych z umową.
Podanie danych jest dobrowolne. Jednak brak ich podania może uniemożliwić zawarcie umowy. W niektórych przypadkach, przepisy mogą nakładać obowiązek podania określonych danych osobowych, jako wymóg prawny.
- Wykonanie umowy zawartej z Klientem i realizacja usług na rzecz Klienta – podstawa prawna przetwarzania danych osobowych to niezbędność danych osobowych do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą ( 6 ust. 1 lit. b RODO).
Dane osobowe będziemy przetwarzać przez okres obowiązywania umowy oraz przez okres przedawnienia roszczeń związanych z umową. Jeżeli takie będą wymogi prawne, dane osobowe będą przechowywane przez okres przedawnienia zobowiązań podatkowych powstałych w związku z umową lub przez inne okresy wymagane obowiązującymi przepisami.
Podanie danych jest dobrowolne. Jednak brak ich podania może uniemożliwić lub utrudnić wykonanie umowy lub realizację usług. W niektórych przypadkach, przepisy mogą nakładać obowiązek podania określonych danych osobowych, jako wymóg prawny. W szczególności może być to związane z rodzajem usług (np. prowadzenie ksiąg rachunkowych, PKPiR, przygotowanie deklaracji i zeznań podatkowych). W takich sytuacjach, nie mając odpowiednich danych osobowych, nie będziemy mogli przystąpić do wykonania usługi, z przyczyn od nas niezależnych.
- Kontakt z Klientem w związku z zawartą umową lub wykonywanymi usługami – podstawa prawna to niezbędność danych osobowych do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą ( 6 ust. 1 lit. b RODO), a także uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
Dane osobowe będziemy przetwarzać przez okres obowiązywania umowy oraz przez okres przedawnienia roszczeń związanych z umową. Jeżeli takie będą wymogi prawne, dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany obowiązującymi przepisami.
- Zabezpieczenie i dochodzenie naszych roszczeń oraz ochrona przed roszczeniami realizowanymi przez Klientów – podstawa prawna przetwarzania danych to uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
W tym przypadku dane osobowe będą przetwarzane przez okres przedawnienia roszczeń związanych z umową, a także przez okres niezbędny do realizacji ww celów, jakie mamy w ochronie naszych interesów w związku z zawartą umową i realizowanymi usługami.
- Wykonanie obowiązków, jakie w związku z zawartą umową lub świadczonymi usługami nakładają na nas przepisy prawa – podstawa prawna przetwarzania to niezbędność danych osobowych dla celów wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO). W szczególności chodzi o obowiązki wynikające z przepisów prawa podatkowego, celnego, ubezpieczeniowego, ustawy o rachunkowości, a także z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Dane osobowe będziemy przetwarzać przez okres wymagany właściwymi przepisami prawa.
- Czynności związane z rozwojem Spółki, informowaniem o prowadzonej działalności, świadczonych usługach itp. – podstawa prawna przetwarzania to uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). W niektórych przypadkach (w tym dla działań promocyjnych, marketingowych itp.) może być wymagana Pana/Pani zgoda na nasze działania, w wówczas podstawę prawną stanowić będzie Wasza zgoda ( 6 ust. 1 lit. a RODO) .
Jeżeli podstawą prawną są nasze uzasadnione interesy, jako administratora, dane osobowe będą przetwarzane nie dłużej niż do dnia wniesienia przez osobę, której dane przetwarzamy, sprzeciwu odnośnie przetwarzania danych osobowych dla realizacji ww celów. Jeśli podstawą prawną jest zgoda, dane osobowe będziemy przetwarzać do momentu jej cofnięcia.
Co do zasady podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi zawarcie lub realizację umowy, w tym świadczenie na Państwa rzecz naszych usług. Dotyczy to również danych osobowych reprezentantów Klienta, niebędącego osobą fizyczną (podmioty korporacyjne – spółki, fundacje, stowarzyszenia).
Dane osobowe, jakie zwykle pozyskujemy o Klientów, to imię (imiona) i nazwisko, numer telefonu, adres mailowy, adres i miejsce zamieszkania, numer PESEL lub NIP. W niektórych przypadkach, w tym z uwagi na specyfikę świadczonych usług, może być konieczne podanie dodatkowych danych, takich jak płeć, stan cywilny, miejsce urodzenia, liczba dzieci, obywatelstwo, seria i numer dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, imiona rodziców. W niektórych wypadkach podanie takich danych może być wymogiem prawnym, wynikającym z przepisów. W szczególności oznacza to, że niepodanie danych spowoduje, że nie będziemy mogli wykonać usługi, z przyczyn od nas niezależnych.
- Osoby, które świadczą usługi na rzecz Spółki lub dostarczają Spółce towary/produkty Kontrahenci Spółki (usługodawcy, dostawcy itp.)
Dane osobowe osób będących usługodawcami lub dostawcami towarów/usług służących prowadzonej przez nas działalności, a także dane osobowe reprezentantów takich podmiotów, przetwarzamy w celach:
- Ustalenia warunków współpracy, przygotowanie i zawarcie umowy – podstawa prawną przetwarzania danych osobowych to ich niezbędność dla realizacji umowy, do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy ( 6 ust. 1 lit. b RODO). Podstawę prawną może stanowić również uzasadniony interes administratora w ustaleniu warunków dostawy towarów służących jego działalności (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
Dane osobowe co do zasady są przechowywane przez okres obowiązywania umowy oraz przez okres przedawnienia roszczeń wynikających z umowy, jak również przez okres przedawnienia zobowiązań podatkowych powstałych w związku z umową. Dane mogą być przechowywane dłużej, jeżeli konieczność dłuższego przechowywania wynikać będzie z przepisów prawa lub okresów przedawnienia roszczeń związanych z umową.
- zabezpieczenie i realizacja roszczeń Spółki wobec dostawców, a także obrona Spółki przed roszczeniami dostawców – podstawa prawna przetwarzania to uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
Dane osobowe będą przechowywane przez okres przedawnienia roszczeń związanych z umową, a także przez okres niezbędny do realizacji wskazanych wyżej celów.
- realizacja obowiązków wynikających z przepisów prawa (m.in. określonych przez przepisy prawa podatkowego, ustawy o rachunkowości, ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu) – podstawa prawna przetwarzania to niezbędność danych dla wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO).
Dane osobowe będziemy przetwarzać przez okres przedawnienia wykonania obowiązków określonych przepisami prawa lub przez inny okres wynikający z przepisów.
- działania związane z rozwojem Spółki, optymalizacja procesów, cele informacyjne – podstawa prawna to uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
Jeśli podstawą są uzasadnione interesy administratora, dane osobowe przechowujemy co o zasady nie dłużej niż do dnia wniesienia przez uprawnioną osobę sprzeciwu odnośnie przetwarzania danych osobowych dla realizacji ww celów.
Podanie danych osobowych i wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak ich udostępnienia lub brak wyrażenia zgody uniemożliwi Spółce zawarcie umowy z Kontrahentem. Zwracamy Państwa uwagę, że uzyskanie danych osobowych, w tym danych osób działających w imieniu Kontrahentów – w szczególności takich jak imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail – warunkuje możliwość zawarcia lub realizacji umowy. Szczególnie chcemy pokreślić, że brak udostępnienia danych osób reprezentujących Kontrahenta niebędącego osobą fizyczną (np. spółka), uniemożliwia zawarcie umowy.
- Osoby korzystające z newslettera
W trakcie odwiedzin naszej strony internetowej lub profili w mediach społecznościowych możliwe jest skorzystanie z usługi newslettera. Cele przetwarzania danych w takim wypadku to:
- dostarczenie newslettera zgodnie z zamówieniem – podstawą prawną przetwarzania jest zgoda osoby ( 6 ust. 1 lit. a RODO), która zamówiła wysyłkę newslettera,
Dane będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.
- realizacja przez Spółkę obowiązków wynikających z przepisów prawa – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność danych osobowych dla celów wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO),
Dane będą przetwarzane do momentu upływu terminów wynikających z przepisów prawa, nakładających na Spółkę określone obowiązki.
- realizacja ewentualnych roszczeń Spółki lub obrona przed roszczeniami – podstawa prawna to uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
Dane będą przechowywane nie krócej niż do dnia upływu terminu przedawnienia roszczeń.
Przy zapisie na newsletter pozyskujemy co do zasady takie dane osobowe, jak imię lub nazwisko, pseudonim (nick), adres mailowy. Podanie danych jest dobrowolne, ale brak podania uniemożliwi wysyłkę newslettera.
- Osoby odwiedzające naszą stronę www lub nasze profile w socialmediach
W trakcie wizyt na stronie www Spółki lub na jej profilach w mediach społecznościowych możecie przekazywać nam dane osobowe (w tym za pośrednictwem formularza kontaktowego, zapytań kierowanych mailowo z wykorzystaniem adresu kontaktowego udostępnionego w sieci itp.). Dane takie przetwarzamy w następujących celach:
- kontakt z osobą, która złożyła zapytanie (mailowy, telefoniczny, za pomocą komunikatorów internetowych) – podstawa prawna to zgoda na przetwarzanie danych osobowych, w tym w celu kontaktu (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
- udzielanie odpowiedzi na zapytania kierowane do Spółki – podstawa prawna to prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), którym jest potrzeba udzielenia odpowiedzi na Państwa pytanie,
- działania o charakterze informacyjnym i marketingowym – podstawa prawna to zgoda na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
- realizacja przez Spółkę obowiązków wynikających z przepisów – podstawa przetwarzania to niezbędność danych dla celów wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO),
- realizacja roszczeń przez Spółkę lub przez Państwa lub obron przed Państwa roszczeniami – podstawa prawna to prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
W powyższych przypadkach będziemy przetwarzać dane w okresie:
- dla potrzeb realizacji obowiązku prawnego dane będą przetwarzane do upływu przedawnienia wykonania obowiązków określonych przepisami prawa lub przez inny okres wymagany przepisami prawa,
- jeśli podstawą są uzasadnione interesy administratora, dane będą przetwarzane nie dłużej niż do dnia wniesienia przez uprawnioną osobę sprzeciwu odnośnie przetwarzania danych osobowych dla realizacji takich celów,
- jeśli dane przetwarzamy w oparciu o zgodę osoby, której dane dotyczą – do czasu wycofania zgody,
- dane kontaktowe będą przetwarzane co do zasady przez okres 3 lat. Możliwe jest jednak, że ze względu na inne relacje w jakich pozostajecie ze Spółką lub z uwagi na inną podstawę przetwarzania danych, dane takie mogą być przetwarzane przez dłuższy okres czasu.
III. Pliki cookies
Na naszej stronie internetowej korzystamy z plików cookies. W związku z tym przedstawiamy poniżej najważniejsze informacje dotyczące plików cookies. Podczas odwiedzin naszej strony www pojawi się komunikat o wykorzystywaniu plików cookies oraz zapytanie o Pan/Pani zgodę na wykorzystywanie przez naszą stronę internetową plików cookies.
- Czym są pliki cookies
Pliki cookies to niewielkie dokumenty (zwykle tekstowe), które są wysyłane przez stronę internetową i zapisywane na urządzeniu końcowym (komputer, laptop, tablet, smartfon itp.) użytkownika, za pomocą którego przegląda on stronę internetową. Pliki cookies m.in. generują dla administratora serwisu internetowego dane statystyczne o ruchu użytkowników strony i sposobie korzystania z serwisu internetowego. Nie używamy plików cookies do pozyskiwania jakichkolwiek informacji o osobach korzystających z naszej strony www, z wyjątkiem informacji o sposobie korzystania ze strony internetowej (rodzaju podejmowanych aktywności na stronie).
- Rodzaje plików cookies
Na naszej stronie www co do zasady wyróżnić można dwa główne rodzaje plików cookies:
- sesyjne – są to pliki tymczasowe. Cookies tymczasowe są usuwane urządzenia końcowego użytkownika po opuszczeniu strony www, wylogowaniu się (jeżeli taka opcja występuje na stronie), zamknięciu przeglądarki internetowej przez użytkownika,
- trwałe – są przechowywane w urządzeniu końcowym przez określony czas. Czas przechowywania stałych cookies jest określony w ich parametrach. Będą przechowywane przez ten właśnie czas, chyba, że wcześniej zostaną usunięte przez użytkownika urządzenia końcowego.
Ponadto wyróżnić można następujące rodzaje używanych przez nas cookies:
- niezbędne – są one konieczne do korzystania z naszej strony www i zapewnienia odpowiednich funkcjonalności strony www,
- funkcjonalne – są wykorzystywane do zapamiętywania wybranych przez użytkownika ustawień i preferencji w zakresie korzystania ze strony www; pozwalają m.in. na dokonywanie personalizacji ustawień,
- analityczne – tego rodzaju pliki cookies są wykorzystywane, jeżeli wyrazicie Państwo zgodę na ich używanie; za pomocą analitycznych cookies zbieramy informacje m.in. o ilości odwiedzin strony www, jakie elementy strony są najbardziej popularne, jakie są źródła ruchu sieciowego na naszej stronie.
- Możliwość blokady cookies
Użytkownik może zmienić ustawienia przeglądarki internetowej m.in. tak, aby blokować automatyczne przesyłanie plików cookies na jego urządzenie końcowe lub ustawić ostrzeżenie przed zapisaniem plików cookies na urządzeniu końcowym. Informujemy, że zmiana ustawień plików cookies w przeglądarkach internetowych może wpłynąć na korzystanie z naszej strony internetowej, w tym na dostęp do niektórych jej funkcjonalności.
Informacje, w jaki sposób można zarządzać plikami cookies znajdują się w ustawieniach przeglądarek internetowych. W najpopularniejszych przeglądarkach są one zmieszczone pod poniższymi linkami:
- Mozilla Firefox
https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
- Internet Explorer
- Chrome
https://support.google.com/accounts/answer/61416?hl=pl
- Safari
- Opera